Klacht / beroep

De SKML hanteert een procedure voor het indienen en behandelen van klachten en beroepen.

We onderscheiden:

  • Een klacht, wanneer een deelnemer negatieve feedback geeft over de ervaren dienstverlening van de SKML.
  • Een beroep, wanneer een deelnemer van mening is dat de beoordeling van zijn prestatie onjuist is.

Een klacht wordt als gegrond beschouwd wanneer er sprake is van een non-conformiteit met onze geldende procedures. In andere gevallen beschouwen we de klacht als een suggestie voor verbetering. Wanneer onderzoek van uw beroep uitwijst dat er sprake is van een non-conformiteit, ontvangt u een correctierapport. Indien er geen sprake is van een non-conformiteit krijgt u uitleg waarom tot dat oordeel is gekomen en volgt geen correctierapport.

Klachten en beroepen kunnen worden ingediend via onze contactpagina.

Na ontvangst sturen wij binnen vijf werkdagen een bevestiging. Uiterlijk binnen zes weken ontvangt u een inhoudelijke reactie op uw klacht of beroep.